Tage Lindblom har levererat livsmedel till svenska kök i snart 100 år. Vi säljer och marknadsför ett brett sortiment, främst på den svenska storhushållsmarknaden samt livsmedelsindustrin. Vår portfölj består av produkter med flera välkända varumärken. Vårt sortiment består främst av kolonialvaror samt ost & mejeriprodukter. En stor andel av produkterna är ekologiska och man hittar dem hos de flesta av landets restaurang- och restauranggrossister. Våra produkter serveras på bl.a. skolor, restauranger, hotell och caféer runt om i hela Sverige varje dag. Vi omsätter ca 500 mkr och är 20 medarbetare som verkar i en familjär anda. Företaget har haft en mycket fin utveckling sedan flera år och vi sitter i nyrenoverade lokaler med närhet till pendeltågstation i Jakobsberg, Järfälla.  När vi vidareutvecklar vårt företag och vårt sortiment förvaltar vi också ett arv och en historia – där alla medarbetare jobbar tillsammans för att leverera så mycket nytta som möjligt till våra kunder.

 

Erfaren Inköps- och Produktansvarig Ost, Mejeri samt inköp Transporter

Har du en stark drivkraft att jobba med Inköp och Produkter, brinner för livsmedel och vill ha en betydelsefull roll i ett framgångsrikt företag? Då kan detta vara jobbet du letar efter!

 

Arbetsuppgifter, bl.a.: 

Som Inköps- och Produktansvarig för Ost och Mejeri har du ansvar för några av våra viktigaste produktgrupper, som står för ungefär halva vår omsättning. Du ansvarar för kontakten med våra leverantörer, som främst finns i Europa. Det innebär bl.a. att du tar ansvar för sortiments- och prisförhandlingar, och samtidigt tar vara på möjligheter och löser problem som uppstår. Inom dina produktgrupper driver du även sortiments- och produktutvecklingen samt ansvarar för produktfakta. Du har också ansvar för Prissättning och Offerter gentemot vissa kunder.

 

I din roll ansvarar du även för upphandling av våra In- och Utgående transporter, vilka idag sker både med svenska och utländska transportföretag.

Beroende på din profil kan det vara aktuellt att du tar ansvar även för vissa andra produktgrupper samt ett mer övergripande ansvar för vår inköpsplanering.

 

Du rapporterar till vår Inköps- och Produktchef men kommer även att jobba i nära samarbete med övriga inköpsorganisationen, försäljningsorganisationen och andra delar av företaget.

 

Vi är ett företag där allt kretsar kring mat och vi förutsätter att du, liksom vi, har ett genuint matintresse och trivs med att jobba i en mindre men professionell organisation.
För att passa bra i rollen tror vi även att du är strukturerad, analytisk, självgående, relationsskapande, prestigelös och nyfiken, samt har ett kommersiellt tänkande.

 

Tjänsten har placering på vårt kontor i Jakobsberg men innebär också en del resor, främst utanför Sverige.

  

Övriga krav och önskemål:

Minst tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i motsvarande position. Tidigare erfarenhet från livsmedelsbranschen samt logistik är meriterande. Du skall behärska svenska och engelska obehindrat i tal och skrift, ha goda kunskaper inom Microsoft Office, i synnerhet Excel, samt inneha B-körkort.

 

Om du tycker att du skulle passa in som Inköps- och Produktansvarig hos oss på Tage Lindblom så ser vi fram emot din ansökan.

Sista ansökningsdagen är: 2018-09-20, urval sker löpande.

Tillträde snarast, tjänsten är nyinrättad.

 

 

Har du frågor som rör tjänsten är du välkommen att kontakta Inköps- och Produktchef, Susanne Ogestadh, på tel. 070-569 75 69 alt. susanne.ogestadh@tagelindblom.se

 

Ansökan mailas till rekrytering@tagelindblom.se

Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Fortsätter du använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Läs mer