Tage Lindblom har levererat livsmedel till svenska kök i snart 100 år. Vi säljer och marknadsför ett brett sortiment, främst på den svenska storhushållsmarknaden samt livsmedelsindustrin. Vår portfölj består av produkter med flera välkända varumärken. Vårt sortiment består främst av kolonialvaror samt ost & mejeriprodukter. En stor andel av produkterna är ekologiska och man hittar dem hos de flesta av landets restaurang- och restauranggrossister. Våra produkter serveras på bl.a. skolor, restauranger, hotell och caféer runt om i hela Sverige varje dag. Vi omsätter ca 500 mkr och är 20 medarbetare som verkar i en familjär anda. Företaget har haft en mycket fin utveckling sedan flera år och vi sitter i nyrenoverade lokaler med närhet till pendeltågstation i Jakobsberg, Järfälla.  När vi vidareutvecklar vårt företag och vårt sortiment förvaltar vi också ett arv och en historia – där alla medarbetare jobbar tillsammans för att leverera så mycket nytta som möjligt till våra kunder. Företaget arbetar i affärssystemet Digrad Business.

 

Assistent ekonomi, order och administration

AB Tage Lindblom förstärker sin ekonomi-, administration- och orderavdelning och letar nu efter dig som vill jobba ekonomiuppgifter såsom kund- och leverantörsreskontra, samt nära våra kunder med orderhantering och förekommande administrativa göromål. Du kommer att jobba nära ekonomiansvarig och tillsammans med vår orderhandläggare, samt övriga medarbetare. Vi är en liten organisation och vi förutsätter att du liksom vi trivs med att jobba i en mindre organisation.

 

Dina främsta arbetsuppgifter:

Förbereda betalningsfiler (BG-filer i SEK), utländska manuella betalningar i Digrad och på banken. Boka av leverantörsbetalningar i Digrad, (svenska och utländska). Boka av kundinbetalningar, både i EUR och i SEK (BG Maxfiler) i Digrad. Viss löpande bokföring. Bevaka kundreskontran och i samråd med ekonomiansvarig skicka påminnelser. Fakturering av marknadskostnader (vidarefakturering). Kontera reseräkningar och registerara dessa. I övriga förekommande ekonomiassistentuppgifter, som till exempel att vara behjälplig i arkivering och avstämning av bankkonton. När det gäller orderhantering arbetar du med hela flödet gällande inkommande order från kunder och säljkår. Ta emot och registrera order, boka transporter för delar av dessa och samt fakturera. Matcha och stämma av leverantörsfakturor mot inköpsorder och stämma av fraktfakturor. Hantera frågor från kunder och säljkår. Efter hand kan andra administrativa arbetsuppgifter tillkomma.

 

 

Övriga krav och önskemål:

Vi tror att du gillar siffror och att möta människor och är noggrann och gillar att arbeta i ett team. Du har avklarad gymnasieutbildning och minst ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Goda kunskaper i svenska och i engelska. Du känner ett ägarskap och stolthet över dina arbetsuppgifter och du tar dig an dessa med nyfikenhet och engagemang. Det är meriterade om du har kunskap från olika affärssystem och excel samt om du arbetat med order och kundsupport.

 

Om du tycker att du skulle passa in som Ekonomiassistent och orderhanterare hos oss på Tage Lindblom så ser fram emot din ansökan.

Sista ansökningsdagen är 2019-02-28, urval sker löpande.

Tillträde snarast, tjänsten är nyinrättad.

 

Har du frågor som rör tjänsten är ni välkomna att kontakta Annika Svärd, ekonomiansvarig på telefon 070-769 72 43 eller Jessika Friberg, orderhandläggare på tel. 08-564 705 10.

 

Ansökan mailas till rekrytering@tagelindblom.se

 

 

 

Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Fortsätter du använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Läs mer